I was born and raised in Connecticut and have been living in Rome since 2020.

A passion for history has been at the center of my life ever since I was a young boy; it has been the springboard for my interest in disciplines ranging from art and architecture to geopolitics and sociology. The study of history was also an entry point into the study of theology. The works of Pope Benedict XVI were particularly impactful on my early personal and spiritual formation.

After finishing Chase Collegiate School, in Waterbury, CT, in 2014, I went on to spend the first year of my undergraduate studies in Florence. In 2015 I continued with my studies at Fordham University in New York City, where I became involved with local politics and started to take the craft of writing more seriously. I came on the Fordham Political Review as an editor in the fall of 2015 and was named editor-in-chief in the winter of 2017.

I was inducted into the Mannion History Honor’s Research Society and submitted my thesis, An Ideology of Conquest: Mein Kampf as a Framework for Military and Social Policy in Nazi Germany, which examined the ideological inputs of differing military and social policies on the eastern and western fronts.

I graduated from Fordham in 2018 with a B.A. in History, cum laude. I went on to work at a boutique Public Relations firm in New York City; however, my ultimate goal was to come back to Italy and this culminated in my decision to study at Luiss Guido Carli in Rome, where I graduated in 2023 with a master's degree in International Relations and a major in Security. My thesis 'Nihil Sine Episcopo: Political Tension and Future Diplomacy between the Holy See and the People's Republic of China' evaluated contemporary Sino-Vatican relations from a historical perspective, thereby allowing me to evaluate the development of the Church in China. This project looked at the development of ecclessial networks and missiology, the indigenization of the episcopate, and the process of enculturation in order to understand the Church’s place in Chinese society, which in turn, allowed for an analysis of the Church as a political and diplomatic actor, and a contextualization of the 2018 Sino-Vatican Accord. Understanding the relationship between faith and culture is an important pillar of understanding papal diplomacy, not just in the Chinese context, but also universally.

My thesis research dovetailed with the year I spent at the U.S. Embassy to the Holy See, in the Office of Public Affairs.

Currently, I am working in Rome as a journalist with the EWTN Vatican Bureau, where my work continues to focus on Sino-Vatican relations and papal diplomacy. I am also a contributing writer for the National Catholic Register, Catholic News Agency, and ACI Stampa.

I am a passionate, lifelong rower and a member of Circolo Tirrenia Todaro in Rome.

Sono nato e cresciuto nel Connecticut e vivo a Roma dal 2020.

Sin da piccolo, la passione per la storia è stata al centro della mia vita; era il trampolino di lancio per scoprire, e sviluppare, l’interesse per discipline che spaziano dall'arte e l'architettura alla geopolitica e alla sociologia, ed era anche un punto di accesso allo studio della teologia. Le opere di Papa Benedetto XVI hanno avuto un impatto particolarmente importante sulla mia formazione sia personale che spirituale.

Mi sono diplomato al Chase Collegiate School, a Waterbury, CT, nel 2014, e poi, dopo, ho trascorso il primo anno dei miei studi universitari a Firenze. Nel 2015 ho continuato alla Fordham University a New York City, dove mi sono occupato di politica locale e ho iniziato a prendere più sul serio l'arte della scrittura. Sono entrato a far parte della Fordham Political Review come redattore nell'autunno del 2015 e sono stato nominato caporedattore nell'inverno del 2017.

Sono stato inserito nella Mannion History Honor's Research Society, per la quale ho preparato la mia tesi, ‘An Ideology of Conquest: Mein Kampf as a Framework for Military and Social Policy in Nazi Germany’, che esaminava gli input ideologici delle diverse politiche militari e sociali sui fronti orientale e occidentale.

Mi sono laureato alla Fordham nel 2018 con un B.A. in Storia, cum laude. Ho continuato a lavorare presso una piccola ditta di pubbliche relazioni a New York City; tuttavia, il mio obiettivo era tornare in Italia e questo è culminato nella mia decisione di iscrivermi alla Luiss Guido Carli in cui ho conseguito una laurea magistrale in Relazioni Internazionali con specializzazione in Sicurezza. La mia tesi "Nihil Sine Episcopo: tensione politica e futura diplomazia tra la Santa Sede e la Repubblica popolare cinese" ha valutato le relazioni sino-vaticane contemporanee da una prospettiva storica, permettendomi così di valutare lo sviluppo della Chiesa in Cina. Questo progetto ha esaminato lo sviluppo delle reti ecclesiali e della missiologia, l'indigenizzazione dell'episcopato e il processo di inculturazione al fine di comprendere il posto della Chiesa nella società cinese, che a sua volta ha consentito un'analisi della Chiesa come entità politica e diplomatica attore e una contestualizzazione dell’accordo sino-vaticano del 2018. Comprendere il rapporto tra fede e cultura è un pilastro importante per comprendere la diplomazia papale, non solo nel contesto cinese, ma anche a livello universale.

La mia ricerca di tesi coincideva con l’anno trascorso presso l’Ambasciata degli Stati Uniti presso la Santa Sede, presso l’Ufficio degli Affari Pubblici.

Attualmente lavoro a Roma come giornalista presso l’EWTN Vatican Bureau, dove il mio lavoro continua a concentrarsi sulle relazioni sino-vaticane e sulla diplomazia papale. Collaboro anche con il National Catholic Register, la Catholic News Agency e l'ACI Stampa.

Sono un appassionato canottiere da sempre e socio del Circolo Tirrenia Todaro a Roma.